סילבוס הקורס
ההכשרה של טוב ומיטיב אורכת שנתיים, כשהשנה הראשונה ממוקדת יותר בהתפתחות אישית ובאימון אישי והשנה השנייה מדגישה את ההתמקצעות שלך בתור מאמן ומטפל. המסלול יעניק לך את הידע התיאורטי, מלמד כלי עבודה עצמתיים לשינוי, ומאפשר תרגול והפנמה.
מבנה הלימוד כמו גם מבנה העבודה בהמשך הדרך מתבסס על 5 רבדי האדם:
רצון - מחשבה - רגש - דיבור - מעשה.
שנה א | שובו אל אוצרותיכם | התפתחות אישית ולימודי אימון אישי
חלק א ׀ "הכל מתחיל ברצון" ׀ על חשיבות כח הרצון ועוצמתו
1 ׀ בן אדם - מי אתה? (משה ואהרן) • אמונה בטוב • מפות לנפש • מבוא לשיטת 5 הרבדים
2 ׀ חירות הרצון וקדושתו (משה) • בירור רצון ואומנות שאילת שאלות
3 ׀ בירור הרצון (משה) • כיצד עובדים עם רצון המתאמן? • על הקשר בין סביבה תפילה וגמילה
4 ׀ תרגילי פתיחה (אהרן) • איך נוצרת כימיה טובה? • הצטרפות והובלה - הסוד של המנטורים הגדולים בעולם
5 ׀ תרגילי היכרות (אהרן) • קו החיים ומעגל החיים • טכניקות יצירתיות להכיר לעומק את סיפור החיים של המתאמן
6 ׀ להקשיב באמת (משה) • מה מפריע לנו להקשיב באמת? • לימוד ותרגול הקשבה • שיקוף ונת"ת מקצועי
חלק ב ׀ "(לא) לזרוק את השכל" ׀ על תיקון המחשבה
7 ׀ אפרת היקרה (אהרן) • אפר"ת - מודל משנה חיים
8׀ יאללה לעבודה (אהרן) • עקרונת ה'עבודה' של ביירון קייטי
9 חוק המראות (משה) • בחוץ או בפנים? • סוד הגילוי והגניזה • כח הפרשנות בפסיכולוגיה הנרטיבית
10| לסדר את הראש (אהרן) • מרכיבי הקול הפנימי • שאלות איכותיות
11 ׀ ללמוד להרפות (אהרן) • למה כדאי להרפות • טכניקות הרפיה • מיינדפולנס
חלק ג ׀ "ממש מרגש" ׀ על תיקון הרגש והמידות
12 ׀ מסע לעולם הקליפות (משה) • מה תפקיד הקליפות בחיינו? • סוגי הקליפות ואופן הסרתן הלכה למעשה
13 ׀ מנגנונים נפשיים (אהרן) • למה אנחנו תקועים? • איך מזהים מנגנון תקוע ואיך נפטרים ממנו באהבה?
14 ׀ כוח הדמיון (אהרן) • מהו דמיון • האם אנחנו חיים בסרט? • מה ההבדל בין דמיון לדמיונות?
15 ׀ הילד הפנימי (משה) • איך מגלים את הילד הפנימי? לימוד ותרגול
16 ׀ תכנות נוירו-לשוני (אהרן) • עקרונות ה-NLP • יתרונות וחסרונות השיטה • מניפולציות חיוביות
17 ׀ מי אוהב אותך באמת? (משה) • טכניקת 3 הדמויות • טכניקה להעלאת בטחון עצמי ואהבה עצמית חיונית
18 ׀ חיבור (אהרן) • לימוד ותרגול טכניקת מעגל המצוינות • איך להתחבר לעוגנים חיוביים?
19 ׀ ניתוק (אהרן) • להימנע מכאבים מיותרים • מתי כדאי לברוח מהבעיות שלנו?
חלק ד ׀ "חיים ומוות ביד הלשון" ׀ על כוח הדיבור
20 ׀ הכל דיבורים (משה) • חשיבות כח הדיבור בתהליך אימוני וטיפולי • התבודדות ככלי
21 ׀ איך קוראים מחשבות? (אהרן) • מטא-מודל • המודל הלשוני לפני הNLP • מבנה הקסם
חלק ה ׀ "אז מה (ואיך) עושים?" ׀ על הנעה לפעולה
22 ׀ מבוא לקואצ'ינג (משה) • מקורות האימון ושלבים מומלצים באימון אישי • מה ההבדל בין מאמן, יועץ ופסיכולוג?
23 ׀ ערך או בערך? (אהרן) • הערכים כאבני היסוד של הקואצ'ינג • איך מגלים ערכים?
24 ׀ מה העתיד רוצה ממך? (משה) • "אתה במיטבך" • מפגש מרגש עם העתיד שלך
25 ׀ חזון (משה) • סדנה לכתיבת חזון • 6 כללים למחוייבות קוסמית
26 ׀ הלכה למעשה (משה) • קביעת מטרות ויעדים מדידים - מודל SPIROR
27 ׀ טכניקה בפרקטיקה (משה) • מה אתם הייתם עושים? • סיפור מקרה והתגובות האפשריות • סיכום כל השיטות
28 ׀ סוף דבר הכל נשמע • סיכום השיטות והטכניקות שנלמדו • שאלות ותשובות • מסיבת סיום וחלוקת תעודות
שנה ב | להיות מאמן-מטפל מקצועי | התפתחות רוחנית וטכניקות מתקדמות
מבוא לאמנות האימון והטיפול
1 ׀ עשרת הדיברות (משה ואהרן) • מהם הכללים של מאמן-מטפל בגישת טוב ומיטיב?
2 ׀ מההתחלה... (אהרן) • תרגול שיחת טלפון ראשונה עם מטופל • מה קורה בפגישה הראשונה?
חלק א ׀ להיות שליח ׀ יעוד ושליחות בעולם הטיפול
3 ׀ מה כואב לך? (משה) • הכאב כרמז לשליחות שלך בעולם
4 ׀ למה אתה מתגעגע? (משה) • הכמיהה והכישרון
5 ׀ מפת השליחות (משה) • איך מזהים יעוד ושליחות? • מה הכשלון שלך רומז לך?
6 ׀ חזון מטרות (משה) • תכנית עבודה לשנה ב' • מתכננים הלכה למעשה
חלק ב ׀ ללמוד את שפת הנפש ׀ על כוח הדמיון ושיטת הדמיון נובע
7 ׀ יופי של מקום (אהרן) • ההבדל בין דמיון מודרך לדמיון נובע • לימוד ותרגול טכניקת העלאת ה
8׀ דיאלוג (אהרן) • מרכזיות הרגש • לימוד ותרגול טכניקת הדו-שיח הפנימי • החלפת תפקידים
9| מה עושים כשהכל נתקע? (אהרן) • מבוי סתום בנפש • איך נחלצים מהתקיעות?
10 ׀ קולות מבפנים (אהרן) • מהו קול פנימי? • איך משנים אמונות מגבילות?
11 ׀ פתרון נובע (אהרן) • איך מזהים פתרון נובע? • זרימת החיים - FLOW
12 ׀ דמיונובע ממוקד (אהרן) • תהליכים מכוונים בדמיונובע • הזמנת דמות, סיטואציה ונוש
13 ׀ תרגול דמיונובע (אהרן) • סדנת דמיון • תרגול • סימולציות • הדגמות
14 ׀ תרגול דמיונובע (משה) • סדנת דמיון • תרגול • סימולציות • הדגמות
15 ׀ ללכת לעיבוד (אהרן) • איך מעבדים תהליך של דמיון נובע • איך יוצרים רצף טיפולי?
חלק ג ׀ שיווק מתוך שליחות ׀ על שיווק כנתינה והשפעה
16 ׀ להיות גמבה (משה) • ללמוד שיווק מבורא עולם • למה חייבים ללמוד שיווק נכון?
17 ׀ שיווק בענווה (אהרן) • איך ענווה ושיווק עצמי יכולים לכוון אותך כמטפל
18 ׀ יצירת תוכן בעל ערך (משה) • איך מפרסמים ברשתות החברתיות?
19 ׀ הפצה רחבה (משה) • איך תתמלא הקליניקה במתאמנים?
חלק ד ׀ פרקטיקום ׀ תרגול הלכה למעשה
20 ׀ לעשות כאילו (אהרן) • חשיבות הסימולציות והמשחק במרחב הטיפולי
21 ׀ תהליכים אישיים (אהרן) • הדגמת תהליכים אישיים על משתתפי הקבוצה (א)
22 ׀ תהליכים אישיים (אהרן) • הדגמת תהליכים אישיים על משתתפי הקבוצה (ב)
23 ׀ תרגול (משה) • אימון של מתאמנים חיצוניים וקבלת משוב
24 ׀ תרגול (משה) • אימון של מתאמנים חיצוניים וקבלת משוב
25 ׀ תרגול (משה) • אימון של מתאמנים חיצוניים וקבלת משוב
26 ׀ תרגול (משה) • אימון של מתאמנים חיצוניים וקבלת משוב
27 ׀ תרגול (משה) • אימון של מתאמנים חיצוניים וקבלת משוב
28 ׀ סוף דבר הכל נשמע • סיכום השיטות והטכניקות שנלמדו • שאלות ותשובות • מסיבת סיום וחלוקת תעודות